Cos i gènere, 2a sessió dels alumnes
Avui n'Eva i na Mireia d'es Baluard han vingut al Madina a realitzar un taller amb els alumnes de 4t C, que és el grup implicat en el curs de Cos i gènere enguany.
Durant dues hores han definit què és una performance i n'han mostrat exemples que s'han fet des de diferents col·lectius.
Els moviments feministes comencen als anys 70 a fer vídeos de performance per reivindicar la igualtat. Hem pogut visualitzar vídeos de Yolanda Domínguez (Poses), de Mar Caldas (Sombras) de Martha Rosler (Semiotics of the kitchen, Antropometria) i de Carmen F. Sigler (Des-medidas).
També el col·lectiu LGTBIQ ha fet performances per reivindicar la igualtat. N'hem pogut veure alguns exemples (de Cabello i Carceller: Bollos, Instrucciones de uso i Lost in transitions) i d' Itziar Okariz (Mear en espacios públicos)
Els que també han fet performances són els grups que demanen donar visibilitat a les minories ( Multiculturalitat ). En aquesta línia hem parlat d' Adrian Piper i de Lorna Simpson.
A la darrera part de la sessió, els han proposat una dinàmica en què s'havien de pronunciar davant unes imatges o unes frases.
La sessió d'avui ha acabat amb la posada en comú dels temes que els interessa tractar a la performance que faran. Aquí, la transcripció de la votació, que us dona una idea de per on van els tirs:
Visibilització de minories (racisme)...... 6 vots
Desigualtat ) (Lluita)........................... 13 vots
Estereotips (prejudicis) ........................ 1 vot
LGTBIQ ................................................ 4 vots
Violència de gènere............................... 13 vots
Masclisme/Feminisme ......................... 0 vots
Per tant, la performance girarà al voltant d'un o de dos temes dels més votats. Aquí ho hem deixat perquè a la propera sessió, na Lluki Portas, conduesqui la futura performance, a partir d'això.
Una performance és una acció efímera i irrepetible en què amb el cos s'intenta transmetre alguna cosa |
Els actors de teatre representen. A les performances, els "actors" presenten. |
Durant la dinàmica, posicionant-se davant les imatges |
Podem construir i deconstruir a la futura performance |
Volem donar des d'aquí les gràcies a na Mireia i a n'Eva d'es Baluard per la seva excel·lent feina i la selecció que han fet del material que ens han ensenyat, molt adequada per als joves estudiants.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Hola, aquest blog és obert a les vostres opinions, sempre constructives. Salutacions