PUBLICACIONS


En aquest apartat farem referència a textos generats al Madina que s'han publicat.

Com que na Lena treballa la creació col·lectiva amb els seus alumnes des de fa molts d'anys, tenim una llarga tradició de preparar muntatges seguint aquesta tècnica. Estimular la creativitat entre els alumnes i fomentar-los l'escriptura de textos teatrals és, de fet, un dels objectius que ens proposam.

Doncs sí. A partir d'escenes creades, adaptades, preparades, proposades pels alumnes ( sempre amb la supervisió de na Lena) i posteriorment arreplegades, transcrites, picades i coordinades per ella, han sortit diferents llibres.

El primer,
El primer títol és el de La pela és la pela, que l'Ajuntament de Palma va editar dins la Col·lecció Didàscalos, amb el núm. 3, el 2001.
La història gira al voltant d'un bitllet de les antigues 1000 PTA. Un dia a classe de teatre la profe va tirar al terra el bitllet... i va dir... Què farien dues fulanes amb aquest bitllet? i dos cans? I algú que té fred?..
Aquest va ser el punt de partida. I molt aviat tothom s'hi va engrescar.


El segon,
 Hem de recollir aquí una segona a publicació: la conselleria d' Educació i Cultura (Direcció General de Política Lingüística) va publicar l'any 2009, amb motiu, del XX aniversari,  l'obra titulada Encontre de Teatre, que incloïa textos que s'hi havien representat i  hi va incloure la publicació  de l' obra  La iniciació, escrita per un grup d'alumnes del Madina, que faren formar un grup teatral que varen anomenar Bava.

 El tercer,
 Amb el títol  Superfort, saps? va ser publicat, també dins la Col·lecció Didàscalos, amb el núm.8, l'any 2010, una obra escrita pels nostres alumnes .  

El punt de partida d'aquesta creació va ser la següent història, consensuada entre tots: en Jandro,  un nin de 17 anys, que estudia 1r de Batxillerat al Madina Mayurqa, té un problema: un dilluns, després de la classe d'educació física, se'n tem que li han robat l'Ipod i el mòbil. En Jandro, ens l'imaginàrem  pijo, molt pijo...I agafàrem una expressió típica  que diuen aquests joves, com a títol (Superfort, saps?). A partir d'aquí, l'obra explica el moment  en què  ho diu als pares, quan la seva germana ho sap, quan ho expliquen els companys i les companyes de la classe, quan ho diu al director... i entre, i entre, tothom vol penjar-se la medalla d'haver-li furtat l'Ipot i el mòbil.
Gràcies des d'aquí a tots els alumnes i les alumnes que s'hi han implicat, hi han treballat i han fet possible el recull i també, especialment, moltes gràcies a na Margalida Munar, pedagoga del Departament de Dinàmica Educativa de l'Ajuntament de Palma, que ha cregut en la nostra feina i ha fet possible la publicació  dels dos textos esmentats dins la col·lecció Didàscalos. Gràcies!!!




2 comentaris:

  1. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponSuprimeix
  2. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponSuprimeix

Hola, aquest blog és obert a les vostres opinions, sempre constructives. Salutacions