INICIS

El curs 1989-90 va començar-se a fer teatre al nostre institut
quan el centre encara es deia I.B. Mixto núm. 7

 Els assajos es feien en horari extraescolar,  era el grup Alba, i el primer muntatge que presentàrem va ser l'obra clàssica de Puig i Ferrater Aigües Encantades. Quan na Lena va proposar de fer teatre era per incentivar l'ús de la llengua catalana entre els alumnes fora de les aules i perquè fer teatre té moltes coses positives: fomenta el treball en equip, la superació personal, la dicció, ajuda a vèncer la timidesa, fa créixer com a persones, t'ajuda a fer amics...i.. fa institut.

L'any següent (1990-91) en férem una paròdia, escrita per un alumne (Gabriel Perelló) titulada És a les fosques quan més lluen les estrelles. La música, en directe, va anar a càrrec de Jacob Sureda, que hi tocava el piano. Com que aquesta feina rebé diferents reconeixements, ens vàrem animar i vàrem continuar fent muntatges en horari extraescolar.

No va ser fins el curs 1994-95 en què el teatre passà a formar part del currículum escolar, en concret del que llavors en deien l'EATP de teatre a 2n i 3r de BUP.
Des d'aquell moment hem anat implicant-nos successivament i de manera ininterrompuda  en moltes mogudes: 
  •  Participam a la Mostra de Teatre Escolar de Palma (i ho feim des del curs 1999-2000). 
  • Hem estat centre fundador de l'Encontre de Teatre en català a l'ensenyament secundari i hi hem participat en totes i cada una de les 26 edicions que s'han fins enguany a Lluc, La Porciúncula, Muro, Artà  o Andratx (2017).
  • Hem assistit a la Marató de Teatre Escolar durant els deu anys que s'ha fet (Alcúdia). 
  • Participàrem en el I Campionat de Matx d'Improvisació Júnior de Mallorca (Teatre de Lloseta, juny  2003), l'únic que s'ha fet de moment a l' Illa, organitzat per l' Associació Trenta-1.
  • Hem participat  a la Mostra de Teatre Escolar de Porreres, a la Mostra de teatre de l'Associació de Veïnats del Camp Redó
El curs 2008-09 marcà un  altre punt d'inflexió perquè es van reduir els grups i les hores lectives l'optativa de teatre va passar de fer-se de 4t d'ESO  a 2n d'ESO al nostre institut.  
 Des llavors i  fins al curs 2015-16 (inclòs), hem tengut  dos grups que fan teatre en horari extraescolar: el grup del més petits que sota la direcció de Carles Pujols sol preparar obres clàssiques. I endemés, tenim el grup dels més grans, que sota la direcció de na Lena, preparen muntatges, normalment, creacions col·lectives. 

El curs 2016-17 amb l' aplicació de la llei Wert, el Teatre ha desaparegut com a optativa de 2n al nostre centre i  també s'ha reduït a un sol grup, el que fa teatre en horari extraescolar. En Carles Pujols ha hagut d'atendre altres compromisos.
 En contrapartida, aquest mateix curs acadèmic 16-17, els alumnes de 3r d' ESO tenen una hora setmanal de projecte de Llengua i Literatura Catalanes. Cada grup es desdobla i mentre uns fan la revista-blog, els altres fan teatre. I és, precisament això, que ha permès continuar treballant per despertar l'interès pel teatre. Per tant, malgrat que els  vents  que bufen ara no són gaire favorables per al teatre en general i les arts en particular,  continuam fent-hi feina.
     ... Es nota que estimam el teatre?


1 comentari:

  1. Personalment a mi l'obra em va agradar molt, trob que va ser molt interessant,divertida i original. En general tots els actors i actrius ho varen fer molt bé, se notava que s'ho tenien molt preparat i que hi havia molt bon ambient entre tots.
    La música va ser molt encertada, com també ho va ser el decorat.
    Una de les coses més originals que vaig trobar va ser l'anunci de les compres, tenia una molt bona coreografia i estava molt ben muntat,
    Joana Mª Garcia Roig

    ResponSuprimeix

Hola, aquest blog és obert a les vostres opinions, sempre constructives. Salutacions